структура управління
Установи та організації юстиції
Про управління
Інформація управління
Доступ до публічної інформації
Запобігання проявам корупції
Реєстри
Урядова «гаряча лінія»
Телефон: 0-800-507-309
Працює з понеділка по п’ятницю з 8:00 до 21:00, в суботу – з 8:00 до 19:00, неділя та святкові дні – вихідні.
Дзвінки зі стаціонарних телефонів – безкоштовні, з мобільних телефонів – платні.
До уваги громадян, які проживають на тимчасово окупованій території України
До відома громадян, які переселяються з АРК, м. Севастополь, Луганської та Донецької області в інші регіони України!
ЦППKПЮ
Інформація
23 травня 2017 року

ПРОБЛЕМА НАСИЛЬСТВА В СІМ’Ї

Ми, працівники органів юстиції, у своїй повсякденній роботі під час проведення у навчальних закладах лекційної діяльності як з батьками учнів, так із неповнолітніми, педагогами, звертаємо увагу до проблеми насильства як до порушення прав людини і залучення їх до боротьби з цим ганебним явищем.

Проблема насильства над жінками та дітьми в сім'ї існує давно та привертає увагу багатьох фахівців світу. Розроблені різні соціальні програми для профілактики наслідків такого насильства та прикладається багато зусиль для вирішення даної проблеми.

Серйозні проблеми в сім’ї виникають тоді, коли конфлікти набувають затяжного, хронічного характеру. Стійкі й невирішені конфлікти зумовлюють постійне напруження серед членів сім’ї, яке може спричинити її дезорганізацію, спровокувати насильство, жорстоке поводження з дітьми та розлучення.

В Україні проблема насильства в сім'ї тривалий час не була предметом спеціальних досліджень соціологів, психологів та соціальних працівників. Однак, практика останніх років доводить концептуальне осмислення цього питання на державному рівні. Свідченням цього є і прийняття законодавчої бази, і створення кризових центрів роботи з тими, хто потерпає від насильства в сім’ї.

Харківський центр жіночих досліджень розробив проект закону «Про попередження насильства в сім’ї», який 17 листопада 2001 року був прийнятий Верховною Радою України. Прийняття цього закону дозволило вирішити цілий ряд проблем. Уперше на законодавчому рівні було закріплено поняття насильства в сім’ї, визначено, які органи здійснюють заходи щодо попередження насильства в сім’ї, яким чином реагують державні органи, коли насильство вже відбулося, якою є відповідальність за вчинення таких дій.

Відповідно до статті 15 Закону України «Про попередження насильства в сім’ї» члени сім'ї, які вчинили насильство в сім'ї, несуть кримінальну, адміністративну чи цивільно-правову відповідальність відповідно до закону.

Так як фізичне насильство в сім'ї це - умисне нанесення одним членом сім'ї іншому члену сім'ї побоїв, тілесних ушкоджень, що може призвести або призвело до смерті постраждалого, порушення фізичного чи психічного здоров'я, нанесення шкоди його честі і гідності, то відповідальність за нього кримінальна.

Кримінальна відповідальність передбачена також за сексуальне насильство в сім'ї - протиправне посягання одного члена сім'ї на статеву недоторканість іншого члена сім'ї, а також дії сексуального характеру по відношенню до дитини, яка є членом цієї сім'ї особа.

Вчинення насильства в сім'ї психологічного чи економічного характеру (застосування фізичного насильства, що не завдало фізичного болю і не спричинило тілесних ушкоджень, погрози, образи чи переслідування, позбавлення житла, їжі, одягу, іншого майна або коштів, на які потерпілий має передбачене законом право, тощо), внаслідок чого могла бути чи була завдана шкода фізичному або психічному здоров'ю потерпілого, тягнуть за собою адміністративну відповідальність.

Конституція України теж захищає дитину від насильства проголошуючи, що будь-яке насильство над дитиною та її експлуатація переслідуються за законом.

Безперечно, що органи юстиції Волині протидії цим ганебним явищам приділяють значну увагу. Але особливе значення надаємо роз'ясненню законодавства з цих питань у друкованих та електронних засобах масової інформації. Зрештою, воно стоїть на контролі Міністерства юстиції України. Щороку спеціалістами головного територіального управління юстиції публікується чимало матеріалів з питань запобігання та протидії насильству в сім'ї та видів допомоги особам, які потерпають від насильства.

Як бачимо, законодавство про попередження насильства в сім’ї наділяє нас досить широкими можливостями щодо звернення до відповідних органів та установ за допомогою у ситуації сімейного насильства, що тягне за собою вжиття визначених заходів з його запобігання. Проте законодавство з питань попередження сімейного насильства стане ефективним інструментом захисту від насильства в родині лише за умови плідного співробітництва громадських організацій та органів влади й місцевого самоврядування,

а також активної протидії юристів, засобів масової інформації, громадськості, кожного з нас цьому принизливому для людської гідності явищу.

напрямки діяльності
Нотаріат
Фінансовий моніторинг
юридичних послуг
Кадрова робота
та державна служба
Державна реєстрація друкованих засобів масової інформації
Реєстація НПА
Державна реєстрація громадських формувань
Систематизація законодавства
Правова робота
Правова освіта
Виконання судових рішень
Робота із зверненнями громадян
Організаційне забезпечення, документування та контроль
Державна реєстрація актів цивільного стану
Сектор з питань банкрутства
Розгляд звернень та діяльність комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації
Взаємодія з суб`єктами державної реєстрації
Експертне забезпечення правосуддя
Home      Контакти      Луцьк      Волинь      Архів новин
©2008-2015, ГТУЮ у Волинській області