структура управління
Установи та організації юстиції
Про управління
Інформація управління
Доступ до публічної інформації
Запобігання проявам корупції
Реєстри
Урядова «гаряча лінія»
Телефон: 1545
Працює цілодобово
Дзвінки на урядову «гарячу лінію» з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл для заявників безкоштовні.
До уваги громадян, які проживають на тимчасово окупованій території України
До відома громадян, які переселяються з АРК, м. Севастополь, Луганської та Донецької області в інші регіони України!
ЦППKПЮ
Роз'яснення та коментарі
В рамках проекту “Я маю право!” громадян Волині консультує заступник начальника головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації – начальник Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Волинській області Ольга Семенюк.

Доброго дня! Я фізична особа - підприємець, вийшла заміж і взяла прізвище чоловіка. У зв'язку із цією подією у мене виникло ряд запитань. Які дії необхідно здійснити у разі зміни прізвища, кого і як повідомити?

Перше, що необхідно зробити будь-якій людині в такій ситуації, – поміняти паспорт, тобто отримати паспорт уже на нове прізвище. А також обміняти раніше отриману довідку про присвоєння індивідуального податкового номера на нову, у якій буде зазначено нове прізвище (у разі зміни прізвища ІПН залишається тим самим).

Якщо прізвище міняє фізична особа-підприємець, то крім отримання нового паспорта і нової довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (далі — РНОКПП) доведеться зробити й інші дії.

Розповім про них по порядку:

1.Державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань (далі - ЄДР).

Для цього потрібно подати наступні документи:

- заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про фізичну особу – підприємця, які містяться в ЄДР ( за формою 11),

- документ про сплату адміністративного збору в розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (протягом 2018 року ця сума становитиме 180 грн.),

- якщо підприємець відмовився від прийняття РНОКПП через свої релігійні переконання, він повинен подати також копію першої сторінки паспорта і сторінки з позначкою про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта.

Документи в паперовому вигляді підприємець може подати особисто (необхідно мати при собі паспорт) або через свого представника (йому треба мати свій паспорт та оригінал або нотаріально посвідчену копію довіреності, що підтверджує його повноваження). Також можна документи відправити поштою цінним листом з описом вкладення і повідомленням про вручення. Звертаю вашу увагу, що при поштовому відправленні підпис на заяві має бути нотаріально посвідченим. Окрім того, документи можна подати в електронній формі через портал електронних сервісів Міністерства юстиції України.

Унесення змін до відомостей про підприємця підтверджується випискою з ЄДР про проведену реєстраційну дію. Зазначена виписка оприлюднюється на порталі електронних сервісів, а в паперовому варіанті виписка з ЄДР видається за бажанням підприємця

2. Повідомлення Державної фіскальної служби (далі - ДФС) й органів статистики.

Після внесення до ЄДР запису про зміну прізвища підприємця, відомості про це в електронній формі передаються органам статистики й органам ДФС. Зміни до даних про платника податків ДФС вносить на підставі інформації, отриманої від органів державної реєстрації.

Підприємець може підстрахуватися і поцікавитися у територіальний орган ДФС чи отримано відомості від державного реєстратора. Також можна особисто повідомити податкову інспекцію про зміну прізвища. Для цього подати реєстраційну заяву за формою № 5-ОПП із зазначенням «Зміна».

Підприємцеві, який є платником Єдиного податку, необхідно повідомити про це територіальний орган ДФС протягом місяця з дня зміни прізвища для внесення змін до реєстру платників єдиного податку, подавши відповідну заяву .

3. Перереєстрація платником ПДВ. Якщо підприємець зареєстрований платником ПДВ, то у разі зміни прізвища йому слід пройти перереєстрацію платником ПДВ протягом 10 робочих днів після змін. Для перереєстрації платником ПДВ необхідно подати додаткову реєстраційну заяву з позначкою «Перереєстрація».

4. Електронний цифровий підпис (далі – ЕЦП). У разі зміни підприємцем прізвища необхідно поміняти й ЕЦП, оскільки ЕЦП використовується фізичними та юридичними особами – суб'єктами електронного документообігу для ідентифікації підписанта і підтвердження цілісності даних в електронній формі. А підставою для блокування та/або скасування посиленого сертифіката відкритого ключа є зміна даних, унесених до посиленого сертифіката ключа. Таким чином, якщо, наприклад, жінка - підприємець до шлюбу носила прізвище Ткаченко, а в заміжжі стала Сидоренко, то ЕЦП повинен ідентифікувати її як підприємця вже з новим прізвищем, тобто Сидоренко. Крім того, необхідно під новим прізвищем переукласти договір про визнання електронних документів з податковою інспекцією .

5. Договірна робота. Зміна прізвища підприємця не припиняє дії укладених ним договорів. Тому переукладати договори, що вже діють, немає необхідності. Проте, проінформувати контрагентів про зміну реквізитів підприємця, одним з яких є його прізвище, необхідно. Сповістити контрагентів про зміну прізвища підприємця можна, надіславши їм листи – нарочним або поштою цінним листом з описом вкладення і повідомленням про вручення, а також, оформивши до договору додаткову угоду про зміну реквізитів однієї сторони.

6. Відносини з обслуговуючими банками. Підприємцеві необхідно закрити поточний рахунок у банку, відкритий на старе прізвище та відкрити новий рахунок уже на нове прізвище, подавши банку пакет документів, передбачений чинним законодавством.

23.02.2018

напрямки діяльності
Нотаріат
Фінансовий моніторинг
юридичних послуг
Кадрова робота
та державна служба
Державна реєстрація друкованих засобів масової інформації
Державна реєстація НПА
Державна реєстрація громадських формувань
Систематизація законодавства
Правова робота
Правова освіта
Виконання судових рішень
Робота із зверненнями громадян
Організаційне забезпечення, документування та контроль
Державна реєстрація актів цивільного стану
Сектор з питань банкрутства
Розгляд звернень та діяльність комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації
Взаємодія з суб`єктами державної реєстрації
Експертне забезпечення правосуддя
Внутрішій аудит
Home      Контакти      Луцьк      Волинь      Архів новин
©2008-2015, ГТУЮ у Волинській області