структура управління
Установи та організації юстиції
Про управління
Інформація управління
Доступ до публічної інформації
Запобігання проявам корупції
Реєстри
Урядова «гаряча лінія»
Телефон: 0-800-507-309
Працює з понеділка по п’ятницю з 8:00 до 21:00, в суботу – з 8:00 до 19:00, неділя та святкові дні – вихідні.
Дзвінки зі стаціонарних телефонів – безкоштовні, з мобільних телефонів – платні.
До уваги громадян, які проживають на тимчасово окупованій території України
До відома громадян, які переселяються з АРК, м. Севастополь, Луганської та Донецької області в інші регіони України!
ЦППKПЮ
Нотаріат / Інформація
14 серпня 2013 року
Відкритий лист

У програмі «Новин» телеканалу ТРК «Аверс» 8 серпня 2013 року був висвітлений матеріал «Чому у Луцькій державній нотаріальній конторі проблематично оформити спадщину».

У репортажі йшлося, що Святослав Каркич уже півтора року намагається оформити свої спадкові права, а саме отримати свідоцтво про право на спадщину на нерухоме майно. Однак, йому досі в Першій луцькій державній нотаріальній конторі відмовляють у видачі свідоцтва про право на спадщину не дивлячись на рішення суду першої інстанції та рішення апеляційного суду.

Натомість в передачі все виглядає так, щоб сформувати негативне ставлення громадян до держаного нотаріуса Першої луцької державної нотаріальної контори Севрюкової О.В., кинувши докір на несумлінне виконання ним своїх професійних обов’язків щодо вчинення нотаріальних дій. Подання такого репортажу є спроба скомпрометувати державного нотаріуса Севрюкову О.В. в очах громадськості.

При цьому повідомляємо, що управлінням юстиції в діях завідувача Севрюкової О.В. не було встановлено умисного факту перешкоди у оформленні спадкових прав Святославу Каркичу, так як на даний момент справа знаходиться на розгляді у Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних та кримінальних справ.

Водночас звертаємо увагу, що на сьогоднішній день для нотаріального обслуговування населення Волинської області створено 21 державну нотаріальну контору, на посадах працює 28 державних нотаріусів та в наявності 8 вакантних посад.

Як свідчать статистичні дані основним видом нотаріальних дій в державних нотаріальних конторах залишається видача свідоцтва про право на спадщину. Згідно статистичного звіту про роботу державних та приватних нотаріусів за І півріччя 2013 року державними нотаріусами було заведено 2824 спадкових справ, видано 3 253 свідоцтва про право на спадщину. Також державні нотаріуси посвідчують договори відчуження нерухомого майна (190 договорів), договори відчуження земельних ділянок (171 договір).

З 01 січня 2013 року, нотаріуси також виконують функції державного реєстратора речових прав на нерухоме майно, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Згідно частини 9 статті 15 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речового права на нерухоме майно проводиться одночасно з вчиненням нотаріальної дії. Відповідно до законодавства процедура державної реєстрації речових прав складається із прийняття заяви про реєстрацію речового права та документів, оформлення карток прийому заяви, здійснення пошуків щодо наявності/відсутності зареєстрованих заяв, відомостей про права на нерухоме майно, їх обтяжень, внесення запису про речове право на нерухоме майно, формування рішення про державну реєстрацію права, оформлення витягу про державну реєстрацію тощо. Разом з тим користування Державним реєстром речових прав на нерухоме майно здійснюється лише нотаріусом, який вчиняє відповідну нотаріальну дію. Відповідно, інші працівники державних нотаріальних контор (консультанти, технічні працівники) не мають права здійснювати його ведення та на них не можуть бути покладені обов’язки по здійсненню реєстраційних дій.

Окрім того, пунктом 22 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою КМ України від 22.06.2011 № 703, встановлені вимоги, що нотаріус в день прийняття рішення про державну реєстрацію зобов’язаний передати документи, що були подані йому заявником та документи, що були видані, оформлені, отримані ним під час проведення державної реєстрації, до реєстраційної служби за місцем знаходження нерухомого майна у порядку, встановленому Мін’юстом, для долучення їх до реєстраційної справи.

За І півріччя 2013 року державними нотаріусами області при вчиненні нотаріальних дій з нерухомим майном було прийнято 2096 заяв про реєстрацію речових прав на нерухоме майно, за результатами розгляду яких прийнято 2083 рішень про реєстрацію прав.

Пунктом 2 наказу Головного управління юстиції у Волинській області від 07.02.2011 № 47 «Про затвердження графіку роботи та прийому громадян державних нотаріальних контор та нотаріального архіву Волинської області» встановлено, що прийом громадян в державних нотаріальних конторах області та в державному нотаріальному архіві здійснюється протягом робочого дня згідно встановлених графіків роботи, тобто з 09.00 год. до 18.00 год.

Таким чином, одночасне виконання нотаріусом обов’язків по вчиненню нотаріальної дії з нерухомим майном та проведення державної реєстрації права впродовж робочого дня державної нотаріальної контори, зумовлює зменшення кількості осіб, які можуть отримати нотаріальні та реєстраційні послуги в державного нотаріуса, збільшення часу, який витрачається нотаріусом для надання одній особі вищевказаних послуг, що зумовлює виникнення черг громадян, які звертаються до нотаріуса. А встановлені обмежені строки проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та передачі документів до реєстраційної служби змушують державних нотаріусів відмовляти у прийняті документів для вчинення нотаріальних дій з нерухомим майном, у разі звернення осіб у другій половині робочого дня.

У вчиненні нотаріальних дій нотаріуси мають рівні права та однакові обов’язки незалежно від того, працюють вони у державній нотаріальній конторі або займаються приватною діяльністю. Документи, що оформлені державними і приватними нотаріусами, мають однакову юридичну силу. І державні, і приватні нотаріуси вчиняють нотаріальні дії від імені держави. Однак сьогодні в установах нотаріату переважно обслуговуються літні люди, пенсіонери, які в більшості випадків надають перевагу державним нотаріальним конторам, стверджуючи, що державна нотаріальна контора є безперечним гарантом захисту їх прав.

Так, на території Волинської області функціонує по м. Луцьку дві державні нотаріальні контори, а саме: Перша луцька державна нотаріальна контора та Друга луцька державна нотаріальна контора.

За штатним розписом в Другій луцькій державній нотаріальній конторі нараховується та працює 3 державних нотаріуси. Разом з тим в Першій луцькій державній нотаріальній конторі, нараховується за штатним розписом 4 державних нотаріуси. Однак, на сьогодні Перша луцька державна нотаріальна контора працює у складі одного державного нотаріуса, а саме: завідувача Севрюкової О.В. на яку і припадає весь об’єм даного навантаження.

На сьогодні Головне управління юстиції у Волинській області не в змозі заповнити вакантні посади державних нотаріусів Волинської області у зв’язку з відсутністю осіб, які мають право на зайняття нотаріальною діяльністю та виявили бажання працювати в державних нотаріальних конторах.

Водночас, Головне управління юстиції у Волинській області систематично вживає заходи для вирішення проблем, які виникають на сьогодні в державних нотаріальних конторах. Тому на сьогоднішній день управління юстиції вивчає можливість перегляду графіку прийому громадян та вжиття заходів щодо поліпшення нотаріального обслуговування населення.

За таких обставин пропонується встановити нові графіки прийому громадян нотаріусами державних нотаріальних контор в межах затверджених графіків роботи ДНК, передбачивши, що з 09.00 до 13.00 буде здійснюватись прийом громадян з питань вчинення нотаріальних дій, подання документів для оформлення нотаріальних документів, а з 13.45 до 18.00 год. – прийом громадян з питань видачі оформлених документів.

Значною мірою ці заходи посприяють поліпшенню нотаріального обслуговування населення. Позиція Головного управління юстиції у Волинській області полягає у тому, щоб робота державних нотаріальних контор була організована таким чином, щоб фізичні та юридичні особи мали можливість щоденно протягом дня звертатись з питань по вчиненню будь-яких нотаріальних дій.

Отже, врегульоване рішення щодо нових графіків прийому громадян в державних нотаріальних конторах Волинської області буде опубліковано в ЗМІ для загального відома населення області.



С.В. Карасюк,
перший заступник начальника управління

напрямки діяльності
Нотаріат
Фінансовий моніторинг
юридичних послуг
Кадрова робота
та державна служба
Державна реєстрація друкованих засобів масової інформації
Реєстація НПА
Державна реєстрація громадських формувань
Систематизація законодавства
Правова робота
Правова освіта
Виконання судових рішень
Робота із зверненнями громадян
Організаційне забезпечення, документування та контроль
Державна реєстрація актів цивільного стану
Сектор з питань банкрутства
Розгляд звернень та діяльність комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації
Взаємодія з суб`єктами державної реєстрації
Експертне забезпечення правосуддя
Home      Контакти      Луцьк      Волинь      Архів новин
©2008-2015, ГТУЮ у Волинській області