структура управління
Установи та організації юстиції
Про управління
Інформація управління
Доступ до публічної інформації
Запобігання проявам корупції
Реєстри
Урядова «гаряча лінія»
Телефон: 0-800-507-309
Працює з понеділка по п’ятницю з 8:00 до 21:00, в суботу – з 8:00 до 19:00, неділя та святкові дні – вихідні.
Дзвінки зі стаціонарних телефонів – безкоштовні, з мобільних телефонів – платні.
До уваги громадян, які проживають на тимчасово окупованій території України
До відома громадян, які переселяються з АРК, м. Севастополь, Луганської та Донецької області в інші регіони України!
ЦППKПЮ
Нотаріат / Інформація
14 серпня 2017 року

Оформлення спадщини посадовими особами органів місцевого самоврядування

Відповідно до положень Закону України від 20.10.2014 № 1709-VII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо деяких питань спадкування” (далі-Закон), який набрав чинності з 01 січня 2016 року, органи місцевого самоврядування наділяються повноваженнями щодо оформлення спадкових прав.

Закон став одним із найочікуваніших, особливо жителями сільської місцевості, оскільки його реалізація забезпечить доступність сільського населення до нотаріальних послуг пов’язаних з оформленням спадкових прав, а також надасть можливість розвантажити державні нотаріальні контори на які припадає найбільша кількість нотаріальних дій пов’язаних з оформленням спадщини.

Обов’язок забезпечити належну реалізацію положень Закону покладено на Міністерство юстиції України, яким було створено всі умови для отримання посадовими особами органів місцевого самоврядування можливості з оформлення спадкових прав. Розроблено необхідну нормативну базу з регулювання зазначеного питання.

Вчинення таких нотаріальних дій, як видача свідоцтва про право на спадщину та/або свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя вправі здійснювати уповноважена, посадова особа органу місцевого самоврядування за певних умов. Така особа повинна мати вищу юридичну освіту, досвід роботи у галузі права не менше трьох років, пройти протягом року стажування у державній нотаріальній конторі або приватного нотаріуса, завершити навчання щодо роботи з єдиними та державними реєстрами, що функціонують в системі Міністерства юстиції України, та скласти іспит із спадкового права у порядку, встановленому Міністерством юстиції України (підпункт 2 частини 2 Розділу І Закону).

Міністерством юстиції України з метою належної реалізації положень Закону розроблено накази:

- від 27.04.2015 № 606/5 «Про внесення змін до Положення про Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 28.04.2015 за № 473/26918;

- від 25.05.2015 № 779/5 «Про затвердження Порядку проходження уповноваженими посадовими особами органу місцевого самоврядування стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса з питань оформлення спадкових прав», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.05.2015 за № 602/27047;

- від 23.12.2015 № 2727/5 «Деякі питання, що стосуються Програми стажування уповноваженої посадової особи органу місцевого самоврядування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса з питань оформлення спадкових прав», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.12.2015 за № 1638/28083;

- від 25.06.2015 № 1075/5 «Про затвердження Порядку проведення іспиту комісією з питань складання іспиту із спадкового права посадовими особами органів місцевого самоврядування, уповноваженими на вчинення нотаріальних дій», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.06.2015 за № 760/27205;

- від 17.09.2015 № 1784/5 «Про затвердження Змін до Порядку вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.09.2015 за № 1145/27590;

- від 23.12.2015 № 2728/5 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.12.2015 за № 1639/28084;

- від 11.11.2011 № 3306/5 «Про затвердження Порядку вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 14.11.2011 за № 1298/20036.

Вказані нормативно-правові акти, інші акти законодавства та інформація, що стосуватиметься діяльності уповноважених посадових осіб органів місцевого самоврядування щодо оформлення спадкових прав, розміщенні на веб-сайті Головного територіального управління юстиції у Волинській області в рубриці “Нотаріат”, підрубриці “Порядок оформлення спадщини уповноваженими особами органів місцевого самоврядування”.

Слід наголосити, що забезпечення доступності сільського населення до нотаріальних послуг, пов’язаних з оформленням спадкових прав є важливим напрямком роботи Міністерства юстиції України та його територіальних органів.

Для можливості реалізації положень Закону повідомляємо, що в разі наявності потреби/необхідності у проходженні стажування уповноваженими посадовими особами органів місцевого самоврядування можна звертатись до Головного територіального управління юстиції у Волинській області з відповідним поданням.

У разі виникнення додаткових питань, прошу звертатись у відділ з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Волинській області (0332) 784765, 784798.


напрямки діяльності
Нотаріат
Фінансовий моніторинг
юридичних послуг
Кадрова робота
та державна служба
Державна реєстрація друкованих засобів масової інформації
Реєстація НПА
Державна реєстрація громадських формувань
Систематизація законодавства
Правова робота
Правова освіта
Виконання судових рішень
Робота із зверненнями громадян
Організаційне забезпечення, документування та контроль
Державна реєстрація актів цивільного стану
Сектор з питань банкрутства
Розгляд звернень та діяльність комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації
Взаємодія з суб`єктами державної реєстрації
Експертне забезпечення правосуддя
Home      Контакти      Луцьк      Волинь      Архів новин
©2008-2015, ГТУЮ у Волинській області